This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Marketing digital
Marketingul digital reprezintă un set complet de activități de marketing, care constau în crearea și distribuirea de conținut pe diverse canale media digitale, cum ar fi: website-uri, rețele sociale, e-mail marketing și aplicații pentru mobil, precum și promovarea conținutului utilizând o varietate de strategii pe canale digitale plătite, inclusiv strategii SEO, SEM, campanii Pay-Per-Click (PPC), distribuirea de conținut pe diverse canale, pe rețele sociale, SMS.
Cât de important este marketingul digital?
Marketingul digital este extrem de important la ora actuală, practic fără marketing ești invizibil pentru publicul țintă! Marketingul digital te ajută să-ți stabilești obiective specifice și măsurabile, să îți targetezi (definești) publicul țintă și să elaborezi planuri de marketing digital potrivite, specifice pentru audiența respectivă. Aceste strategii dau o direcție clară unei anumite campanii de promovare și beneficiezi de metode și unelte pentru măsurarea și interpretarea rezultatelor. Un marketing digital bine realizat, te duce drept la țintă!
Companiile care ignoră marketingul digital și nu încearcă măcar să implementeze și să execute o strategie de marketing digital, nu vor avea nicio șansă să reziste pe o piață online globalizată și în continuă dezvoltare, așa cum este situația actuală și mai ales pe viitor.
Care sunt principalele strategii și canale ale marketingul digital?
Nu există strategii minune, sau cine știe ce secrete de marketing digital, fiecare afacere are specificul ei și trebuie să își găsească cele mai eficiente canale de promovare. Cel mai important lucru este să interacționați cu clienții existenți și potențialii noi clienți pe toate canalele digitale disponibile și pe toate tipurile de dispozitive (calculator, smartphone, tablete, etc).
Noi cei de la NT Agency suntem aici să vă ajutăm și să elaborăm împreună strategii de marketing de succes, și vă prezentăm câteva detalii referitoare la cele mai des utilizate canale de marketing digital, astfel:
Marketing prin e-mail
Marketingul prin e-mail este una dintre cele mai cunoscute forme de marketing digital, fiind utilizată atât de agenții de marketing B2B, cât și B2C. Marketingul prin e-mail presupune colectarea de date de la clienți prin diverse puncte de contact din experiența acestora, clasificarea datelor pentru a înțelege preferințele potențialilor clienți și, în cele din urmă, obținerea acordului de a adăuga clienții în listele dvs. de adrese de e-mail.
Conținutul prin e-mail poate să includă informații despre produse și servicii, noutăți despre societate și evenimentele acesteia., oferte personalizate, relatări de la clienți, linkuri către studii de caz și rapoarte tehnice și de afaceri. Este crucial să oferiți valoare pentru a vă asigura că e-mailurile sunt deschise și citite, nu ignorate sau chiar mai rău șterse pe loc fără a fi citite. Cheia succesului în general dar mai ales în email marketing este conținutul personalizat și ofertele relevante! De aceea, e-mailurile și resursele digitale trebuie să fie atractive și interactive, și foarte important este ca numărul de e-mailuri trimise să nu fie nici prea mic dar nici exagerat, trebuie să existe un echilibru al frecvenței cu care clientul primește noutăți, să nu fie prea rar încât să uite de dvs, dar nici să nu fie exasperat de numărul mare de e-mailuri primite.
Marketing cu clipuri video
Clipurile video sunt unul dintre cele mai importante canale de marketing digital disponibile. Lumea adoră clipurile video, vizionându-le pentru distracție și studiu și mai mult de atât le partajează cu prietenii/cunoscuții. YouTube a raportat peste două miliarde de vizualizatori conectați lunar.
Marketingul prin clipuri video consolidează nivelul de cunoaștere a brandului, stimulează traficul digital și crește ratele de conversie. Clipurile video incluse în conținutul de pe blog au fost, de-a lungul anilor, un element esențial atât pentru strategiile de marketing de conținut B2B, cât și B2C.
Puteți să vă faceți conținutul cât mai cunoscut partajând clipuri video. De aceea, vă recomandăm să profitați din plin de site-urile terțe, cum ar fi YouTube, și să promovați clipuri video pe site-ul dvs. web și pe canalele sociale. Încurajați alte persoane să vă partajeze clipurile video.
Sunt recomandate clipurile video scurte și la specifice. Spectatorii au o atenție de scurtă durată, așa că este importantă oferirea unui conținut bun, atractiv și relevant!
Marketing pe retelele sociale
Rețelele sociale sunt o modalitate importantă de a ajunge la o audiență specifică, vizată, și de a vă conecta direct cu clienții existenți, cu clienții potențiali și cu partenerii. Platformele de socializare utilizate variază în funcție de audiența dorită. Facebook rămâne în continuare cea mai mare platformă de socializare din lume. Platforma Twitter încă este populară în rândul cumpărătorilor B2B. Instagram și TikTok sunt extrem de populare în rândul clienților mileniali și din generația Z, iar LinkedIn este un loc excelent pentru conectarea cu cumpărătorii B2B în etapele incipiente ale ciclului de cumpărare.
Mesaje text (SMS și MMS)
Asemenea marketingului prin e-mail, mesajele text sunt cea mai directă modalitate de a vă adresa clienților, dar, la fel ca în cazul rețelelor sociale, mesajele trebuie să fie concise pentru a fi eficiente. Echipele de marketing pot să valorifice mesajele text (SMS) sau mesajele multimedia (MMS) care includ clipuri video și GIF.
Marketing de conținut
Marketingul de conținut permite personalizarea acțiunilor promoționale pentru diferiți clienți potențiali și clienți existenți. Cu cât conținutul este mai personalizat, cu atât mai mari sunt șansele ca acesta să stârnească interesul, să intrige și să mențină atenția unei persoane. Cu toate acestea, conținutul trebuie să se alinieze cu intențiile și interesele audienței vizate; acesta trebuie să ofere valoare și să stimuleze interacțiunile și conversiile.
Printre tipurile de conținut se pot număra: e-mailuri, pagini de destinație, grafice informative, cărți electronice, rapoarte de afaceri, bannere publicitare, clipuri video, mesaje text, anunțuri publicitare, newsletter-uri, comunicate de presă, articole, bloguri și cărți poștale digitale. Conținutul poate fi (și trebuie să fie) utilizat pe mai multe canale, dar tot conținutul trebuie să transmită opinii și mesaje consecvente.
SEO și PPC (sau SEM)
Cu o strategie bună de optimizare a motorului de căutare (SEO), conținutul de pe un site web (pagini de destinație, bloguri etc.) este îmbunătățit și apare mai sus și mai des în rezultatele căutării. Acest lucru crește traficul către conținutul dvs. Dacă alegeți cu atenție cuvintele cheie și optimizați pagina, puteți obține rezultate bune pentru SEO. Utilizând cuvinte cheie bine documentate și lungi (fraze de cel puțin 3 cuvinte) în conținutul web, veți îmbunătăți SEO și veți obține cele mai bune rezultate în materie de trafic și conversie. Asocierea organică la pagini terțe influente este o altă modalitate de a îmbunătăți ierarhizarea paginii și de a atrage clienții potențiali către conținut.
Publicitatea pay-per-click (PPC) se referă la plata pentru fiecare clic pe un anumit link. Motoarele de căutare și majoritatea rețelelor sociale oferă oportunități de PPC. Reclamele cu PPC vor apărea în fluxurile clienților vizați și în cele ale clienților potențiali.
Marketingul pentru motoare de căutare (SEM) este un tip de publicitate PPC cu un potențial mare. Presupune plătirea unui motor de căutare pentru a afișa mesaje de marketing (text) și un link într-o poziție avantajoasă atunci când vizitatorii caută anumite cuvinte cheie.
Designul site-ului web și marketing
Adesea, un site web este principalul punct de contact între clienții potențiali și brandul sau compania dvs. Un design excelent al site-ului web poate promova un branding consecvent pentru toate resursele digitale. De asemenea, ar trebui să vă ajute să optimizați site-ul web pentru motoarele de căutare, să le oferiți utilizatorilor o experiență excelentă și să îmbunătățiți rata de conversie (mai multe clicuri, înregistrări, etc.)
Marketing afiliat
Majoritatea bloggerilor și a influencerilor de pe rețelele sociale sunt agenți de marketing afiliați, deoarece își folosesc blogurile și conturile de pe rețelele sociale pentru a promova diverse produse și servicii. Este un tip de marketing bazat pe performanță. Marketerii afiliați câștigă un comision pentru promovarea unor produse. Cu cât numărul de vizitatori și clienți aduși de acești markeri este mai mare, cu atât mai semnificativă este suma câștigată de afiliat.
Publicitate
Publicitatea tradițională a suferit schimbări majore în ultimii ani. Tehnologia a făcut posibilă generarea unui număr mai mare de cumpărări prin suporturile media vizate, pe noile platforme TV, cum ar fi Netflix, Hulu, YouTube și altele. Totuși, nu pierdeți din vedere televiziunea și radioul. Deși există tot mai multe opțiuni de divertisment, oamenii încă se uită la televizor și ascultă rad
Care sunt principalele etape ale marketingul digital?
1. Stabilirea obiectivelor de marketing
Marketingul digital este un domeniu foarte vast, de aceea una dintre cele mai importante etape este stabilirea obiectivelor, înainte de a iniția o campanie de marketing digital.
Exemple de obiective pentru campaniile de digital marketing:
- brand awareness – consolida nivelul de cunoaștere a brandului;
- atragere de noi clienți;
- retenție și fidelizare clienți;
Prin evidențierea obiectivelor, puteți să vă conturați strategia și bugetul pentru a maximiza impactul campaniei.
2. Identificarea audienței vizate
Cui încercați să îi captați atenția? Cu cât reușiți să identificați mai multe detalii despre audiența vizată (vârstă, locație, venituri etc.), cu atât mai ușor va fi să stabiliți felul în care vă puteți conecta cu aceasta.
3. Identificarea canalelor și a strategiilor de marketing potrivite.
După ce stabiliți la cine doriți să ajungeți, trebuie să găsiți o modalitate (și un buget) pentru a face acest lucru. Să presupunem că sunteți un agent de marketing digital B2C și încercați să vă adresați clienților tineri. În acest caz, puteți să alocați un procent mai mare din buget pentru publicitatea pe anumite platforme de socializare în loc să vă concentrați toată energia (și banii) asupra publicării pe blog.
4. Dezvoltarea și optimizarea conținutului și mesajelor pentru fiecare canal
Analizați datele și încercați să aflați cât mai multe detalii despre audiență. De exemplu, dacă aveți clienți care mai degrabă ar naviga pe telefon decât pe laptop, conținutul trebuie să fie optimizat pentru vizualizarea pe mobil. Totuși, acest lucru ar putea fi insuficient. Clienții interacționează cu mărcile pe diverse canale și într-o manieră non-lineară. În consecință, trebuie să vă asigurați că fiecare element de conținut include opinii și mesaje consecvente în legătură cu brandul. Consecvența previne orice confuzie în legătură cu misiunea și valoarea brandului dvs.5
5. Măsurarea campaniei prin prisma metricilor cheie
Măsurați prin prisma metricilor cheie și reluați în funcție de rezultate. Dacă nu măsurați performanța pe baza metricilor cheie definiți anterior, cum veți ști dacă derulați o campanie eficientă sau cum veți face constant îmbunătățiri? În timp, măsurarea rezultatelor vă oferă siguranța că vă conectați cu clienții, că încurajați fidelitatea și că vă consolidați brandul.