De câte ori ați auzit butada ”Noi facem administrație, nu politică”?!
Am considerat întotdeauna ca e un fals grosolan de care se prevalează unii politicieni.
Dar, este posibil să fie oameni care să-i creadă.
Din punct de vedere al marketing-ului, marketing-ul instituțional (oare câți politicieni au auzit sintagma?!) este doar un domeniu al marketing-ului politic, alături de marketing-ul electoral.
O altă butadă, care este mult enunțată și rar aplicată, este aceea care spune că ”o campanie electorală se începe a doua zi după alegeri”.
Adică din momentul în care cel ales devine purtătorul de imagine al instituției, iar orice demers de comunicare publică al acestuia devine, de fapt, un demers de comunicare politică. Imaginea sa se confundă cu imaginea instituției, iar în România oamenii se vor raporta la liderul respectiv și nu la instituție.
Așa ia naștere mix-ul marketing-ului instituțional, având o componentă serioasă de PR (relații publice și nu relații cu publicul). În stilul împământenit în multe locuri, nu există departament de PR, așa cum șefii instituțiilor nu au nici cea mai vagă idee că practică marketing instituțional. O fi bine?
Dacă ne gândim că mulți dintre ei sunt aleși de mai multe ori, putem spune că este un model care funcționează. Dar asta și pentru că a fost copiat de toți actorii politici, fără excepție.
Dacă ești lider și vrei să faci marketing instituțional (sau politic) în cunoștință de cauză, contactează-ne!
Cu siguranță vei fi diferit. Și foarte probabil mai bun.
Nicu Tașcă
One Reply to “Marketing instituțional. De ce fac instituțiile politică”
”Am vrut să demontez o minciună care a făcut carieră lungă” - Jurnalul Văii Jiului
12 Feb 2023[…] Citește postarea aici […]