Nu prea înțeleg nici acum de ce noțiuni și concepte atât de cunoscute și uzitate în alte părți sunt atât de străine și văzute cu ochi răi la noi.
De aceea m-am gândit să mă întorc puțin la raftul meu de bibliotecă cu cărți despre politică și marketing politic. Mi-ar plăcea să am la îndemână un studio făcut printre politicieni din care să aflăm câți dintre ei înțeleg conceptul. Sunt aproape sigur că aș (și am) avea surprize mari. Foarte mari.
Câteva definiții
După Dicționarul politic al lui Sergiu Tămaș, marketingul politic este folosirea metodelor și tehnicilor de studiere a pieței și de publicitate comercială în cadrul sau înaintea unei campanii electorale.
Mult mai cunoscutul Philip Kotler susține că marketingul politic este “interacţiunea socială între două unităţi, una dintre acestea (candidatul) urmărind să obţină un răspuns dorit de la cealaltă unitate socială (alegătorii), al cărei răspuns este liber, dar susceptibil de a fi influenţat prin anumite beneficii care pot fi oferite de către prima unitate socială”
Profesorii Dorina Guțu și Bogdan Teodorescu definesc marketingul politic ca fiind un asamblu de tehnici care au ca obiectiv crearea și promovarea imaginii unui om sau a unei instituții politice.
Folosesc politicienii din jurul nostru marketingul politic?
Mărturisesc că sunt în spațiul public de mai bine de două decenii, dar nu știu niciun specialist autentic în acest domeniu. Am mai primit din când în când informații că unul sau altul dintre ziariști ar lucra și pe așa ceva. Netransparent și neasumat. Ba chiar și cu rezultate mai mult sau mai puțin modeste.
Acum există o soluție transparentă
Am meditat mult până să mă înham la crearea unei agenții de marketing care să cuprindă și marketingul politic. Am meditat nu pentru că nevoia nu ar fi fost evidentă, ci pentru că pare că mulți politicieni, ca și mulți oameni de afaceri, nu vor să accepte că au nevoie de ajutor. Și nici că există cineva care poate vedea mai bine lucrurile din afară, dar și care poate ști mai multe decât ei.
Am plecat însă pe acest drum.
2 Replies to “Marketingul politic. Câteva considerații”
”Puțină lumea știe că am o licență în campanie electorală” - Jurnalul Văii Jiului
29 Jan 2023[…] Citește postarea aici […]
”Recunosc că e un soi de teamă” - Jurnalul Văii Jiului
05 Feb 2023[…] Adrian Adochiței, care m-a îndemnat să și scriu despre mâncare, după ce am scris despre marketing politic. De-a lungul anilor, am mai scris despre biftec. O fac rar, așa cum îl și pregătesc. Recunosc […]